Vademecum wystawcy

Udział w targach przynosi wymierne efekty, zwłaszcza kiedy zaplanują Państwo działania przed targami, w ich trakcie i po.
Targi pozwalają na jednoczesną realizację wielu zamierzonych celów i pomagają w tworzeniu i pielęgnowaniu kontaktów osobistych, które są tak ważnym czynnikiem sukcesu w dzisiejszej, konkurencyjnej rzeczywistości.
Dlatego tak wiele wiodących firm uznaje targi za ważny element strategii marketingowej.

Działania przed:

  • ustalić szczegółowe cele uczestnictwa w targach;
  • zaplanować stoisko tak, aby sprzyjało realizacji zamierzonych celów;
  • zaprosić potencjalnych klientów do odwiedzenia stoiska;
  • poprzedzić udział w targach reklamą i działaniami public relations;
  • zorganizować szkolenie personelu, który będzie obsługiwał stoisko;
  • skorzystać z możliwości, jakie daje Internet.

Działania w trakcie:

  • szeroka prezentacja nowości,
  • codzienne motywowanie personelu stoiska,
  • przyciąganie klientów,
  • pokazy zastosowań produktu,
  • koncentracja na kluczowej grupie docelowej,
  • umiejętne wykorzystanie kontaktów z dziennikarzami,
  • w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów należy gustownie ożywić ekspozycję.

Działania po:

  • przeprowadzić uczciwą analizę i ocenę pobytu na targach,
  • dokonać pomiaru wyników – porównania celów zamierzonych z osiągniętymi,
  • wykorzystać kontakty, które zostały nawiązane w trakcie targów,
  • przeprowadzić mailing do gości targowych,
  • podtrzymać kontakty z prasą, by zapewnić firmie odpowiedni rozgłos,
  • zarezerwować miejsce na przyszły rok.