Udział w targach przynosi wymierne efekty, zwłaszcza kiedy zaplanują Państwo działania przed targami, w ich trakcie i po.
Targi pozwalają na jednoczesną realizację wielu zamierzonych celów i pomagają w tworzeniu i pielęgnowaniu kontaktów osobistych, które są tak ważnym czynnikiem sukcesu w dzisiejszej, konkurencyjnej rzeczywistości.
Dlatego tak wiele wiodących firm uznaje targi za ważny element strategii marketingowej.
Działania przed:
- ustalić szczegółowe cele uczestnictwa w targach;
- zaplanować stoisko tak, aby sprzyjało realizacji zamierzonych celów;
- zaprosić potencjalnych klientów do odwiedzenia stoiska;
- poprzedzić udział w targach reklamą i działaniami public relations;
- zorganizować szkolenie personelu, który będzie obsługiwał stoisko;
- skorzystać z możliwości, jakie daje Internet.
Działania w trakcie:
- szeroka prezentacja nowości,
- codzienne motywowanie personelu stoiska,
- przyciąganie klientów,
- pokazy zastosowań produktu,
- koncentracja na kluczowej grupie docelowej,
- umiejętne wykorzystanie kontaktów z dziennikarzami,
- w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów należy gustownie ożywić ekspozycję.
Działania po:
- przeprowadzić uczciwą analizę i ocenę pobytu na targach,
- dokonać pomiaru wyników – porównania celów zamierzonych z osiągniętymi,
- wykorzystać kontakty, które zostały nawiązane w trakcie targów,
- przeprowadzić mailing do gości targowych,
- podtrzymać kontakty z prasą, by zapewnić firmie odpowiedni rozgłos,
- zarezerwować miejsce na przyszły rok.